الاثنين، ١٥ أكتوبر ٢٠٠٧

أنا مش عارف أتغير!

أنا مش عارف أتغير


جميله اوي، واجمل ما فيها حوار النفس وهل يوجد اجمل من حوار النفس!

فابحوار الانسان لنفسه يصل لرضي موله، لاكن بشرط ان يكون هذا الحوار حوار صادق، حوار لا يوجد للنفس فيه هوي، حوار الهدف منه رضي حبيبي رضي العظيم رضي ملك نفس وخالقها
فاذا كان الحوار بهذا المعني ان شاء الله سنكون احسن في المستقبل

تيجه نسمع واحد اتكلم مع نفسه كلام شبيه لهذا الكلام فهو بيقول

انا مش عارف اتغير، كل ما اقول هتغير، تحصل حاجة ترجعني عن كل اللي انا نوي، كل مقول ان هبدء، اعيش حياتي بمبدء، برجع بضعف تاني ومش بس دنا بضعف اوي، ايوه بفوء، لما بروء، وحاسب نفس بكم سؤال، وارجع اقول مفيش مخلق مابيغلطش ده شي محال، وارجع تاني اغلط تاني، كأني بكلام واحد تاني، انا زعلان من نفس حقيقي، ان غلط وضعف وأناني


كل يوم بيعدي عليا بيعدي وينساني أهه واقل من بكرة اكيد هتغير يجي بكرة برجع في كلامي
كل يوم بيعدي عليا، بيعدي وينساني أهه، واقل من بكرة اكيد هتغير، يجي بكرة برجع في كلامي
علي الحال ده بألي كتير، علي الحال ده انا وكتير، علي الحال ده بألي كتير، علي الحال ده وبقلني كتير

ايوه بفوء لما بروء وحاسب نفس بكم سؤال وارجع اقول مفيش مخلق مابيغلطش ده شي محال وارجع تاني اغلط تاني كأني بكلام واحد تاني انا ندما علي وقتي حقيقي انا مش هفضل كده في مكاني


وعشان تعرف تقرء كلامه كويس اسمعها منه
أضغط هنا


كلمة اخيره "الدعوة فن لايمتلك مفتيحاها الي قليل وأظن ان د/عمرو خالد منهم"


كلمة بعد الاخيرة "يامن لا تعرف عن الدعوة شي أصمت افضل لك ولمن تدعوة له"


انا اسف اخر كلمة "يارب أملكنا احد هذه المفاتيح وألا فعلمنا الصمت"


--واحد غاوز يتغير--


هناك تعليقان (٢):

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أنا كنت عايزة أشكرك على الموسيقى الهادية دى وأحنا فعلا غرقنا بس مش من المطر لكن غرقنا فى جمالها وأد أه هية جميلة وبتهدى أعصاب الواحد وبتاخدو فى جو تانى وبحس انى خرجت من البيت وواقفة فى المطر دا أجرى وألعب وأضحك.

علا ابوهاشم

الطائر التركي يقول...

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
انا اللي متشكر علي التعليق، وهي فعلا لحن جميل